annemijnonderweg.reismee.nl

1 april - Bandung/ Banjar/ Prangadaran

Vandaag sta ik om half 7 op. Nadat ik me aan heb gekleed en ingesmeerd met zonnebrandcreme aangezien mijn rug gisteren flink is verbrand ga ik om 7 uur naar beneden om te ontbijten. Na het ontbijt poets ik nog even mijn tanden en doe mijn lenzen in om daarna uit te checken en in de taxi te stappen naar het station. Vanaf daar rijden we met een trein naar Banjar. De reis duurt ongeveer drie uur, maar de stoelen in de trein kunnen naar het raam gedraaid worden waardoor je de natuur en dorpjes buiten goed kan zien en de tijd erg snel gaat. Op het treinstation van Banjar worden we weer door onze bus opgehaald met lunch pakketten aan boord en rijden we nog ongeveer 4 uur naar de green canyon. Dit is een een kloof die ontstaan is door een aardbeving en waar nu water doorheen stroomt. In kleine bootjes varen we naar het punt met een kleine waterval en een mooie "brug" van rots over de rivier. Onderweg zien we twee slangen en een leguaan. Aan beide kanten staan prachtige groene bomen, vandaar de naam green canyon. Bij de waterval konden we verder zwemmen en was er een mooie grote rots om van af te springen. Na wat twijfel (en mijn moeders stem in mijn hoofd:"we kweken hier geen mietjes") vond ik het een goed moment om weer eens uit mijn comfort zone te stappen. En ik heb het geweten.


Op de helft werd mijn vermoeden bevestigt dat het toch wel glad was. Ik verloor even mijn grip maar gelukkig had de gids me vast en heb ik de top van de rots bereikt. Echt even een overwinningsmomentje! Daarna zijn we weer terug gezwommen naar de bootjes en zijn we terug gevaren naar de bus. Hierna was het nog maar een uurtje richting de zee en ons hotel. Het hotel ligt ongeveer 100 meter van het strand maar dit gedeelte is niet veilig om in te zwemmen door de sterke stroming. Dit is overigens ook een van de plaatsen die in 2006 getroffen is door de tsunami. Veel mensen hebben het toen overleefd door in de kokosnoot bomen te klimmen, zo vertelde onze begeleider.


Het hotel is overigens minder luxe dan de hotels die we voorheen hebben gehad, maar is nog steeds prima. De temperatuur is hier wel een stuk hoger dan voorheen. De luchtvochtigheid is hier ongeveer 95% dus het is er ook vrij klam. Gelukkig is er airco op de kamer. Vanavond ben ik met 5 meiden uiteten geweest en heb ik een steentje van oma op het strand achtergelaten, zodat de zee hem mee kan voeren. Omdat ze het altijd zo fijn vond aan het strand als ze bij ons langs kwam.


Morgen staat er in de ochtend een fietstocht op de planning en is het in de middag mogelijk om het natuurreservaat in de buurt te bezoeken. Voor de rest zijn we morgen vrij, dus wordt het lekker genieten aan het zwembad.


Veel liefs en tot snel!

Annemijn x




Reacties

Reacties

Joy

Zooo Annemijn, wat een supermooie plekken heb je al gezien in zo'n korte tijd! Op Bali ben ik naar de tempel van het heilige water geweest ( pura tirtha empul ). Ook een prachtige plek. Ik vind het heel bijzonder dat je op elke plek een steentje achterlaat. Zo is je oma ook een beetje bij je deze reis! Nog heel veel plezier tijdens deze mooie reis.

Thijs

Dag Annemijn, heel sjiek dat je dit doet en ook een mooi reisverslag voor later op de saaie kantoordagen ;) Geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!